כל מה שצריך לדעת על שיעורי פסנתר

שיעורי פסנתר או שיעורי אורגנית יתאימו לכל אחד שמעוניין ללמוד, גם לכאלה שלא ניגנו מעולם. ניתן לומר שקל יחסית ללמוד לנגן בקלידים, קל להבין את הפרקטיקה וקל ללמוד תיאוריה מוזיקלית דרכם, כי לא כמו בגיטרה, אנחנו רואים את קלידים לפי סדר התווים באופן ויזואלי לפנינו.

האתגר הראשון שלנו בשיעור פסנתר, מעבר לאימון האצבעות לנגינה, הוא לימוד תווים. שפת התווים היא שפה לכל דבר, אך עם זאת רובנו מכירים עוד מהגן את 7 התווים: דו, רה, מי, פה, סול, לה וסי, מה שהופך את הלימוד לפשוט יותר.

מה לומדים בשיעורי פסנתר?

לימוד פסנתר יאפשר לנו להכיר את הקלידים צעד אחר צעד, מתרגילים פשוטים מתקדמים לשירים פשוטים של 4 אקורדים ובשלב שאחרי מכירים את התווים ומשתמשים בפסנתר ככלי של ממש להבנת התיאוריה המוזיקלית הנוגעת למוזיקה בכלל. במהלך הלימוד מכירים מושגים מרכזיים מעולם התיאוריה המוזיקלית: הרמוניה, מלודיה, מרווחים, סולמות ועוד. בשלב מתקדם יותר של שיעורי הפסנתר תוכלו לעבוד על נגינה של שירים שאתם אוהבים מכל סגנון שרק תבחרו!

כמה זמן לוקח ללמוד לנגן בפסנתר?

התשובה לשאלה הזו היא קצת מורכבת וכוללת בתוכה אלמנטים רבים, כמו בכל תחום לימוד. האלמנט הראשון שצריך לקחת בחשבון הוא שלכל תלמיד יש קצב לימוד קצת שונה, כבר יצא לי לעבוד עם תלמידים ללא רקע קודם שתוך 5 שיעורים כבר הצליחו לנגן שיר שלם בעצמם, כשתלמידים אחרים שהתחילו במקביל אליהם הגיעו לנגינה של שיר שלם לאחר 10 שיעורים ויותר. מה שבהחלט ניתן לומר, הוא שזמן הלימוד יתקצר משמעותית כל עוד תתרגלו נגינה בבית והרבה.

האלמנט השני הוא השאלה מהי רמת הנגינה אליה אתם שואפים להגיע, כי יכול להיות שיהיו תלמידים שיהיו מעוניינים ללמוד לנגן שירים למתחילים באקורדים כדי ללוות את עצמם בשירה ויכול להיות שיהיו אחרים שירצו להתמקצע ולנגן סימפוניות ויצירות קלאסיות. כמובן שסוג התלמידים הראשון ישיג את מבוקשו קודם, כי זה ידרוש ממנו פחות זמן תרגול וכמות שיעורים קטנה יותר.

והאלמנט האחרון עליו אני שמה משקל הוא הנתונים איתם אנחנו מגיעים לשיעור הפסנתר: השמיעה המוזיקלית שלנו, הרצון והמוטיבציה להתקדם, הזמן הפנוי שיש לנו לתרגל, הכישרון המוזיקלי שמצוי בנו ועוד גורמים שבהחלט יכולים לקבוע ולהכתיב כמה זמן יקח לנו ללמוד לנגן בפסנתר.

איך לבחור מורה לפסנתר?

חשוב להתחיל ללמוד עם מורה מקצועי אבל עם זאת, ככל שלמורה שלכם יהיו תארים ורפרטואר מפואר, כך גם המחיר יעלה בהתאם, כך שאין צורך לשלם סכום רב מידי אם אתם רק מתחילים כי ניתן ללמוד את הבסיס גם אצל מורה עם ניסיון מספיק טוב שגובה מחירים סבירים כי הבסיס של הנגינה הוא אותו בסיס.

מה שכן מאוד חשוב הוא עניין הכימיה ביניכם לבין המורה, תבחרו מורה שתהיה לכם תקשורת טובה איתו, כזה שיגרום לכם לרצות להתאמן על הנגינה בבית ולהשתפר והכי חשוב – לחכות לשיעור הבא שלכם איתו בכל שבוע מחדש.

כמה עולה שיעור פסנתר?

ניתן לומר שהמחירים נעים בין 100 שקלים לבין 300 שקלים לשיעור, המחיר יהיה תלוי ברקע המוזיקלי, הניסיון, המקצועיות וההשכלה המוזיקלית של המורה אותו תבחרו.