כל מה שצריך לדעת על שיעורי גיטרה

גיטרה היא כלי מופלא שמביע הרבה רגש, עצם היותה כלי מוזיקלי נייד הופכת אותה למקור ליצירת קשרים וחיבורים מיוחדים. המון אנשים חולמים לנגן על גיטרה דווקא בגלל העובדה שניתן להתנייד איתה בקלות ולנגן בה בהמון סיטואציות שונות, במסיבות, בפיקניקים, בחופשות, אצל חברים, אצל המשפחה, במדשאות באוניברסיטה או אפילו באוטובוס בדרך לטיול השנתי.

כל אחד יכול ללמוד לנגן בגיטרה

יתרון נוסף הוא שכל אחד יכול ללמוד לנגן בגיטרה. קל יחסית ללמוד את הבסיס של הנגינה, מספיק לתרגל כמה אקורדים פשוטים ואתם לא חייבים לדעת לקרוא תווים או להבין בתיאוריה מוזיקלית בשלב ההתחלתי כדי לנגן טוב, זה יכול לבוא בקצב ובזמן שלכם בהמשך.

סגנונות מוזיקליים

בגיטרה ניתן לנגן בסגנונות מוזיקליים מגוונים ואף לשלב ביניהם: רוק, מזרחי, קלאסי, ג’אז, ספרדי וכל סגנון שרק תחשבו עליו. מדובר בכלי מגוון מאוד שמאפשר להתמקצע בסגנונות שונים, להכיר מקצבים חדשים ולפתח את השמיעה המוזיקלית דרכם. חשוב שתביאו את עצמכם ואת הסגנון המוזיקלי שלכם לשיעורי הגיטרה, אך עם זאת חשובה גם הפתיחות המוזיקלית והרצון להעשיר את הידע המוזיקלי ולהכיר סגנונות מוזיקליים חדשים שעדיין לא הכרתם.

איך לבחור מורה לגיטרה?

בעיקר אם אתם רק מתחילים, כדאי לבחור מורה לגיטרה סבלני, קשוב, בעל אמפתיה ואמונה בכם שיתאים את עצמו לקצב הלמידה שלכם. המורה לגיטרה שתבחרו צריך להיות מקצועי ובעל ניסיון ולתת לכם תחושה טובה של בטחון ואמונה בכם לאורך כל תהליך הלמידה.

חשוב שגם אתם תהיו סבלנים כלפי עצמכם בתהליך הלימוד, לימוד גיטרה מצריך זמן כדי להרגיל את הידיים והאצבעות לכלי החדש, אם תקבלו את ההדרכה הנכונה ותתמידו, תתנו הכל בשיעורים וגם בתרגול, תשיגו תוצאות ותצליחו לנגן בגיטרה בקלות.

כמה עולה שיעור גיטרה?

מחיר לשיעור גיטרה יכול לנוע בין 100 שקלים לבין 350 שקלים, בהתאם לניסיון, הידע והוותק של המורה. חשוב לבחור מורה מנוסה שיוכל ללוות אתכם בתהליך וידע להפוך את תהליך הלמידה לנעים ומהנה בעבורכם.

כמה זמן צריך להשקיע בתרגול שיעורי גיטרה?

רצוי להקדיש לפחות שעה בשבוע שבה אתם משקיעים זמן בתרגול כל מה שלמדתם בשיעור, כי בגיטרה יש צורך בהרבה תרגול ופרקטיקה כדי לדעת לנגן טוב. שיעורי גיטרה שתיקחו על ידי מורה פרטי לגיטרה יעזרו לכם לפתח קואורדינציה, לחזק את שרירי האצבעות, לפתח את השמיעה המוזיקלית וללמוד להכיר את הכלי בצורה מקיפה וחשוב לשמר זאת ולהעצים את הלימוד שגרת תרגול קבועה.

שיעור פרטי לגיטרה או סדנה ללימוד גיטרה?

אין ספק שכיף ללמוד לנגן על הכלי הזה בקבוצה, להכיר אנשים כמונו שיש להם אהבה משותפת לגיטרה, להיעזר זה בזה ואפילו לקבוע להתאמן יחד מחוץ לשעות הסדנה. המחיר מוזל יותר מבשיעור פרטי והרבה תלמידי גיטרה יבחרו באפשרות הזו כי הם מאוד נהנים מהאווירה הקבוצתית.

שיעור פרטי לגיטרה יאפשר להתמקד באופן נקודתי יותר בכל תלמיד ותלמיד, הרי קצב הלמידה והחוזקות של כל אחד מאיתנו משתנים מאדם לאדם, בעוד שתלמיד אחד מתקדם בקצב מסויים, התלמיד האחר יתקדם בקצב איטי יותר ולהפך. בשיעור פרטי לגיטרה התלמיד מקבל יחס אישי מהמורה וההתפתחות האישית באה לידי ביטוי בצורה חזקה יותר.